معرفی اینستاگرام: اینستاگِرام یا اینستاگِرَم (به انگلیسی: Instagram) شبکهی اجتماعی برای بارگذاری عکس و ویدئو است. کوین سیستروم و مایک کرایگر آن را پایهگذاری کردهاند و هم اکنون صاحب آن شرکت فیسبوک است. در تاریخ 6 ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲. این شرکت برنامه اینستاگرام را به ارزش یک میلیارد دلار آمریکا (به صورت نقد و سهام) خریداری کرد.
واژهی اینستاگرام ترکیبی از دو واژهی Instant camera و Telegram به معنی پیامرسانی فوری از راه عکس و دوربین است. اولین نسخهی اینستاگرام در اکتبر 2010 راهاندازی شد. و به بیش از 100 میلیون کاربر تا آوریل 2012 و 300 میلیون کاربر تا دسامبر 2014 رسید.
بنابر ادعای شریل سندبرگ، عضو ارشد هیئت مدیره شرکت فیسبوک، بیش از 25 میلیون شرکت اقتصادی در اینستاگرام صفحهی مخصوص به خود را دارند. که از این میان 2 میلیون اکانت متعلق به بازاریابان آنلاین است. در دهه 2010، اینستاگرام چهارمین نرمافزار پرطرفدار موبایلی بودهاست.
معرفی اینستاگرام، بهروزرسانیهای اینستاگرام
معرفی اینستاگرام: از وقتی که این برنامه منتشر شده دو تغییر اساسی و مهم داشتهاست.
که اولین تغییر در تاریخ مارس 2012 به خاطر کاهش اندازهی نسخهی اندروید برنامه اینستاگرام به نصف و همچنین بهبود و کارایی و تقویت رابط کاربری افزایش یافت.
تغییر مهم دیگری که ایجاد شد اضافه شدن استوری بود که یک قابلیت کاربردی در این نرمافزار حساب میشود. وقتی که استقبال خوبی از استوری شد. اینستاگرام تصمیم گرفت گزینهای به اسم (استوری زنده یا لایو) را به آن اضافه کرد. این گزینه در ابتدا به صورت آزمایشی برای کاربران ساکن آمریکا فعال شد. بعد از مدتی هم به صورت آزمایشی در اختیار تمام کاربران قرار گرفت.
بهروزرسانی دوم در ماه آوریل 2017 انجام شد. این تغییر اضافه کردن حالت افلاین بود. به این معنی که کاربر به محض برخط شدن (آنلاین) شدن، همهی تغییرات و پردازشهای انجام شده در حالت آفلاین به صورت همگانی ثبت شدند.
یکی از مشکلات اینستاگرام بارگذاری ویدئو در حد 60 ثانیه بود. که در سال 2018 با ایجاد قابلیت IGTV این مشکل هم حل شد. که شما میتوانید ویدئوی خود را در حد 10 ثانیه بارگذاری کنید.
تاثیرات منفی اینستاگرام
معرفی اینستاگرام: تا اینجا از سیستم بهروز و قدرت اینستاگرام گفتیم. وقتش شده که از تاثیرات منفیای که رویی روح و روان آدمها میگذارد صحبت کنیم.
نتایج تازهترین پژوهش در بریتانیا نشان میدهد که اینستاگرام بیشترین تاثیر منفی را بر روی سلامت جوانان دارد.
این شبکهی اجتماعی برای بارگذاری عکس و ویدئو است. این اپیکیشن باعث شده که کاربران تصور منفیای نسبت به بدن خود داشتهباشند. 90 درصد از شرکتکنندگان زن در این نظرسنجی گفتهاند که از بدن خود راضی نیستنند.
اثر مخرب بعدی اینستاگرام بر خواب جوانان است. این دسته از کاربران اینستاگرام که همیشه ترس دارند از اتفاقها بیخبر باشند. باید مدام در تماس باشند، تا مبادا اتفاقی بدون حضور و بدون آگاه شدن آنها رخ بدهد.
نقاط ضعف اینستاگرام
اپیکیشن اینستاگرام نیز مانند تمامی اپها دارای نقطه ضعف میباشد. نقطه ضعف اساسی اینستاگرام نداشتن گزینهی دانلود مستقیم است.
به این صورت که اگر شما از پستی خوشتان بیاید نمیتوانید آن را به صورت مستقیم دانلود کنید. و باید اپهای جانبی مانند دانلودر اینستاگرام استفاده کنید.
این موضوع راجب استوریها هم وجود دارد نمیتوان استوریها را به صورت مستقیم دانلود کرد و باید از برنامههای جانبی مانند دانلودر استوری اینستاگرام استفاده کرد.
اینستاگرام در ایران
معرفی اینستاگرام: در ایران برنامههایی مانند فیسبوک، تویتر، یوتیوب فیلتر هستنند. بنابراین اکثر ایرانیها به اینستاگرام روی آوردهاند. تا جایی که شاید این شبکه اجتماعی را بتوان محبوبترین شبکه اجتماعی میان مردم ایران دانست. اینستاگرام نیز در ایران یک بستر کاملا گسترده برای انجام انواع فعالیتها را فراهم کرده که شامل آموزش، بازاریابی و کسبوکار، فعالیتهای اجتماعی انسان دوستانه میباشد.
محبوبیت اینستاگرام در کشورهای مختلف
اینستاگرام در دنیا طرفداران و کاربران زیادی دارد. که تعداد آنها تا سال 2018 میلادی حدود یک میلیارد مفر تضمین زده شدهاست. که عددی قابل توجه است.
طبق آمار و تحقیقات انجام شده تا سال 2020 حدود، 120 میلیون کاربر آمریکایی در اینستاگرام ثبت شدهاند. که باعث میشود رتبه اول استفاده از اینستاگرام به این کشور اختصاص یابد.
بعد از ایالات متحده امریکا، هند و برزیل دارای بیشترین تعداد کاربران در این شبکه اجتماعی هستنند که به ترتیب هشتاد میلیون، هفتاد میلیون، هفت میلیون کاربر فعال دارند.
چند واقعیت راجب اینستاگرام
- در سال 2017 میزان کاربران فعال روزانهی اینستاگرام (200 میلیون) از کاربران روزانهی اسنپچت (161 میلیون) پیشی گرفت.
- از سال 2019 در حدود یک میلیارد کاربر فعال در اینستاگرام وجود دارد.
- 33 درصد از استوریهای پربازدید مربوط به مشاغل هستنند.
- 200 میلیون کاربر اینستاگرام روزانه حداقل از یک پیج تجاری بازدید میکنند.
- در حدود 25 میلیون شغل در اینستاگرام وجود دارد.
با استفاده از دورهی اینستاگرام مارکتینگ پانیکار به پیجی با 50 هزار دنبالکننده برسید.
ورود رایگان به دورهی آموزشی